راهکارهای فروش اینترنتی در بازار ایران

راهکارهای فروش اینترنتی در بازار ایران
اگر بخواهید به صورت عملگرایانه و واقع بینانه فروش اینترنتی محصولات خود را در بازار ایران ایجاد و یا گسترش دهید، روش های زیر را باید بررسی کنید:

 فروش مستقیم اینترنتی محصولات

الف) سایت اینترنتی اختصاصی:

ایجاد و مدیریت سایت فروشگاهی اختصاصی خشت اول و دائمی برای فروش اینترنتی است. این کار شاید در ابتدا هزینه بر و کم بازده تر از آیتم های دیگر باشد ولی در بلند مدت، ماندگار و بستر اصلی فروش شما خواهد بود.

اگر امکان هزینه زیاد برای طراحی سایت ندارید، باز هم توصیه می شود دومین مناسب را ثبت کرده و با سایت ارزانقیمت شروع کنید. این سایت مرجع قیمت, اطلاعات محصولات و پایه ارتباطات شما در اینترنت خواهد بود. 

 

ب) شبکه های اجتماعی

به دلیل محدودیت دسترسی به شبکه های اجتماعی پرطرفدار در دنیا مثل فیس بوک، توئیتر و یوتیوب، تنها شبکه پر طرفدار و در دسترس ایرانی، اینستاگرام قطعا قدم دوم برای حضور شماست.

حتما لازم  است اطلاعات محصولات شما در  پیج حودتان به روز باشد، سرعت و دقت پاسخ گوئی به سوالات و درخواستها اهمیت زیادی دارد و در نهایت می تواند به فروش مستقیم یا ارجاع خریدار به سایت اختصاصی باشد.

برای سازمانهایی که محصولات مناسب سازمان ها دارند، حضور در لینکدین هم می تونه گزینه مناسبی باشد.

 

  • فروش اینترنتی غیر مستقیم

ج) سایتهای فروشگاهی مدل بازارگاه یا Market Place

دیجی کالا و سایتهای بزرگی که امکان حضور فروشندگان کالا را در سایت خودشان مهیا می کنند، سریعترین راه رسیدن به فروش کالاست.

کمیسیون های فروش این نوع فروشگاه ها غالبا (بسته به محصولات)  متغیر ولی در نهایت معقول است  چرا که توانسته اند صدها هزار نفر را برای تامین کالا و فروش جذب نمایند.

دیجی کالا، تیمچه، باسلام و مدیسه سایتهای مارکت پلیس عمومی هستند و در هر دسته بندی کالا معمولا سایتهای بزرگی وجود دارد که به صورت تخصصی می توانید کالاهای خودتان را در انها عرضه وبه فروش برسانید.
مثل فروشگاه خانومی (khanoumi.com) در دسته محصولات آرایشی و بهداشتی و سایت جانبی (Janebi.com) در رسته لوازم جانبی موبایل.

 این خلاصه ای از مسیر فروش اینترنتی در بازار ایران هست.

  • چطور این مسیر را شروع و ادامه بدهیم؟

    • راه اول این هست که خودتان دست بکار شوید:
  • سایت خودتان را سفارش دهید.
  • محصولات خودتان را لیست کنید، دسته بندی و زیردسته هایش را مشخص کنید.
  • برای تک تک محصولات محتوای لازم را تولید کنید (عکس با کیفیت و استاندارد، محتوای متنی و جدول ویژگی ها)
  • محتوی را در سایت خود منتشر کنید. (آموزش های لازم را ببینید محتوی را ماطبق الگوریتم های بهینه سازی گوگل منتشر کنید)
  • برای سایت خود تبلیغات کنید (خرید بنرهای تبلیغاتی از طریق پلتفرم های تبلیغات اینترنتی بسیار ساده است)
  • پیج خود را در اینستاگرام راه اندازی و محتوای لازم را با برنامه مشخص و طبق استراتژی از قبل تعریف شده منتشر کنید. (پیج بدون طرح و برنامه مدون و فعالیت مرتب و همچنین تبلیغات در شبکه رشد نمی کند)
  • از طریق اینفلوئنسرهای فعال در حوزه کاری شما تبلیغات کنید
  • در مارکت پلیس ها ثبت نام کنید. (عمومی و تحصصی)
  • اطلاعات محصولات را در انها منتشر کنید
  • با بخش بازاریابی مارکت پلیس جهت تبلیغات داخلی در همان فروشگاه هماهنگ کنید
  • منتظر پیامک های خرید باشید

 

  • راه دوم چی هست؟

شاید فرصت، امکان یا نیروی انسانی لازم برای انجام  روش اول را نداشته باشید، آنوقت می توانید با ما تماس بگیرید.  همه اون موارد را برای شما و به نام شما به صورت پیمان مدیریت اجرا می کنیم:

-  ایجاد و مدیریت سایت فروش مستقل شما با دریافت اینماد و درگاه بانکی به نام شما

- تولید محتوی مناسب برای محصولات شما جهت درج در سایت و ایسنتاگرام و سایر سایتها

-  مدیریت پیج شما در شبکه های اجتماعی

-  ایجاد پنل به نام و مدارک شما در دیجی کالا و دیگر سایتهای بزرگی که مکان مناسبی برای ارائه محصولات شما باشد.

- فروش در سایر سایتهای مارکت پلیس و یا سایتها مناسب

در ادامه هزینه های اجرای طرح تقدیم حضورتان می شود.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، تماس بگیرید

 هزینه های ورود به بازار تجارت الکترونیک

به همان ترتیب که اقدامات و فعالیتها را لیست کردیم، هزینه مترتب بر آنها را نیز لیست می کنیم تا با توجه به ظرفیتهای سازمانی خود، پلن مناسب را انتخاب کنید:

  • ایجاد سایت فروش

در این بخش بسته به تعداد محصولات و نوع مخاطب (مصرف کننده نهایی یا مصرف کننده سازمانی) رفتار متفاوتی خواهیم داشت. برای داشتن یک سایت فروشگاهی (سایتی که بتواند فرایندهای فروش را به صورت انلاین انجام دهد) حداقل 6 میلیون تومان و به طور متوسط 15 میلیون تومان هزینه لازم است. این هزینه برای تهیه دامنه، هاست و نرم افزار فروشگاهی و اماده کردن فروشگاه برای ورود اطلاعات هزینه می شود.

تولید محتوی سایت که غالبا عکس و مطالب مربوط به محتوی هست، بایستی تهیه و در سایت قرارداده شود. اگر محصولات شما عمومی بوده (مثلا کالاهای برندهای معروف را ارائه می کنید) کار تهیه عکس و متن می تواند خیلی ساده و فوری پیش برود. که در این صورت هزینه کمتری هم نیاز خواهید داشت. در غیر این صورت باید برای هر محصول عکس و نوشته معرفی و مشخصات بنویسید.

برای نمونه هزینه تولید محتوی توسط دیجیکالا برای هر محصول کوجک حدود 80 هزار تومان است و بسته به حجم و نوع محصول تا 300 هزارتومان هم قابل افزایش است.

اگر محصول شما قابلیت فروش در دیجی کالا را داشته باشد و شما مایل باشید در این فروشگاه کالای خود را عرضه کنید می توانید کار عکاسی و تولید محتوی را به کارخانه تولید محتوی دیجی کالا بسپارید.

اگر خودتان امکان تهیه عکس با استانداردهای خوب را داشته  باشید و بتوانید متن معرفی بنویسید، نیازی به هزینه بیرونی نخواهید داشت. در غیر این صورت ما نیز می توانیم مسئولیت این کار را بپذیریم. هزینه تولید محتوی توسط تیم ما بستکی به تعداد محصولات و سایز آن دارد. این هزینه بین 70 تا 150 هزار تومان برای هر محصول می باشد. در صورت تولید محتوی توسط ما، خود انرا در سایت شما بارگزاری خواهیم کرد.

 

  • فعالیت و فروش در شبکه های اجتماعی

اولین شبکه اجتماعی مورد نظر ما، اینستاگرام هست. ایجاد پیج و فعالیت در ان هزینه خاصی ندارد و می توان با ارائه اموزش های لازم، توسط یکی از اعضای تیم خودتان آن را اداره کنید.

در صورت تمایل به استفاده از نیروی خارج از سازمان خود برای اداره پیج ایسنتا گرام خود دارید براساس موضوع فعالیت شما باید برنامه و جدول تولید و انتشار محتوی نگاشته شده و براساس ان هزینه براورد می شود.

این هزینه از ماهانه 3 میلیون تومان شروع می شود.

  • فروش محصولات در مارکت پلیس ها

گام اول در این راه، ثبت نام و انجام مراحل تا رسیدن به قرارداد و شروع فروش می باشد.

هزینه اجرای این مرحله بسته به تعداد فروشگاه های مورد نظر متغیر است. پیش بینی میکنیم هزینه هر فروشگاه برای انجام مراحل مورد نظر، از یک میلیون تومان شروع می شود.

برای مثال جهت ایجاد اکانت فروش در سه سایت دیجی کالا، خانومی و تیمچه، حدود 2 میلیون تومان دریافت می شود.

 خدمات بیشتر در حوزه مدیریت فروشگاه و پنل مارکت پلیس ها

در صورتی که تمایل دارید انبار داری کالاهای خود را برای موجود کردن در سایت اختصاصی و مارکت پلیس ها به ما بسپارید، بعد از بررسی هر مورد هزینه های مربوطه تقدیم حضور می گردد.

 برای تماس با ما:

واتساپ:

https://wa.me/989120245731

ای میل:

parviz@gmail.com

سایت:

https://denabiz.com/

کانال:

https://t.me/denabiz

پیج اینستای تیم دنابیز:

http://www.instagram.com/denabizteam/

پیج اینستا مدیردنابیز:

http://www.instagram.com/parvizzahed/

 

بازخوردها
    ارسال نظر