عوامل اصلی موثر در فروش در فروشگاه اینترنتی

عوامل اصلی موثر در فروش در فروشگاه اینترنتی
برای افزایش فروش می شود هزاران دلیل آورد. در این نوشتار، نکات مهم تر درج شده است.

 برای فروش بیشتر در سایت به چه مواردی توجه کنیم؟

اینکه باید سایت فروشگاهی شما کم حجم باشد و سریع لود شود، یا اینکه در دستگاه های مختلف درست نمایش داده شود. مسائل زیرساختی یک کسب و کار اینترنتی است. فرض را بر این می گذاریم که سایت مناسبی برای فروش اینترنتی داریم، چه مواردی را باید توجه کنیم تا فروش افزایش یابد:

 شکل و ظاهر زیبا و حرفه ای

همانطور که فروشگاه های فیزیکی، میلیون ها تومان هزینه دکوراسیون خود می کنند تا زیبا دیده شوند، یک فروشگاه اینترنتی هم باید ظاهری آراسته و مرتب داشته باشد. سایت باید حتما لوگو اختصاصی خوب داشته باشد. از رنگ ها به صورت برنامه مدون استفاده کند و مشتری احساس کند با تیم حرفه ای و کار بلد روبروست. این حسی خوبی به بازدید کننده می دهد و می توان امیدوار بود نبدیل به خریدار شود. 

  • صداقت در کلام و رفتار

اینجا نقش اصلی را محتوای شما بازی می کند. آیا عکس های محصولات را خودتان تهیه کرده اید و همه محصولات دارای سبک و روال مشخص و هماهنگی هستند؟ آیا از هر محصول عکس به اندازه کافی که کالا را درست معرفی کند قرار داده اید؟

محتوای سایت باید یک دست و بدور از تعارف و زبان تبلیغاتی باشد. متن ها باید با ادبیاتی محترمانه، نگارشی صحیح و لحنی مودبانه داشته باشد. با دادن اطلاعات صحیح، مخاطب را به خرید نزدیک می کنید.

 نمایش بازخوردهای مشتریان

امکان درج نظرات مشتریان می تواند نکته مثبتی برای فروشگاه شما باشد. خریداران را تشویق به نوشتن نظرات کنید. لازم باشد، باید جایزه بگذراید. نظر مشتری که خرید کرده است می تواند بسیار موثر باشد.

 ارائه پیشنهاد اغوا کننده

تجربه نشان داده وسوسه مخاطب با ابزارهای تخفیف یا جایزه، بسیار عالی جواب می دهد. پس از آن غافل نشوید. این پیشنهاد ها هم درسایت، شبکه های اجتماعی و هم بنرهای تبلیغاتی در سایتهای دیگر می تواند ارائه شود.

 هدایت بهینه مشتری به محصول مورد نظر

امکان سرچ قدرتمند، باعث می شود  مشتری خیلی زود به محصول مورد نظر دست پیدا کند. جستجوی پر زحمت، خیلی زود بازدید کننده را فراری می دهد. نمایش محصولات مشابه می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

 سهولت فرایند خرید

مردم حق دارند برای خرید یک بسته شکلات، شماره ملی و تاریخ تولد خودشان را افشا نکنند. پس در فرآیند ثبت سفارش تا می توانید ساده بگیرید. اگر شما فایل دانلودی می فروشید، پس آدرس پستی برای چی می خواهید؟ اگر تلفن ثابت هم دوست دارید دریافت کنید حداقل اجباری نکنید. همه دوست ندارند تلفن ثابتشون را درج کنند.

 محتوای کافی برای محصول

عکس از همه زوایا، محتوی به اندازه ای که بازدید کننده قانع بشود همه چیز را در مورد ان خوانده است. اگر بتوانید در یک ویدئو 30 ثانیه ای محصول را نشان دهید، می دانید چقدر در تصمیم به خرید، تاثیر مثبت گذاشته اید؟ الان کاربران اینترنتی، دیدن ویدئو را بر خواندن متن ترچیح می دهند پس این امکان را از دست ندهید.

 پشتیبان آنلاین واقعی

خیلی از سایتها اون پشتیبان که اسمش آنلاین هست همیشه آفلاینه. خوب این دو تا امتیاز منفی داره: یک برداشت این هست کخ نکنه فروشگاه تعطیله؟ یا اینکه از عدم پاسخگوئی ناراحت شده و سایت را ترک کنند. در نقطه مقابل بودن پاسخوی آنلاین، مثل حاضر بودن فروشنده در مغازه برای توضیح بیشتر در باره محصول هست. حداقل در ساعات کاری پاسخگو باشید.

 اشانتیون جذاب

یکی از کارکردهای اشانتیون، افزایش حس خوب خرید است. خصوصا اگر مکمل خرید باشد. مثلا اگر کسی کفش چرمی خریده است یک واکس رایگان می تونه رضایت مشتری را بیشتر کنه. بسته بندی برای محصولی که می خواهد هدیه داده شود یا الصاق یک شاخه گل رز به بسته مشتری می تواند رابطه با مشتری را بهتر کند.

 بازاریابی درست و اصولی

در کلیه برنامه های تبلیغاتی و بازاریابی، اصل صداقت فراموش نشود. مشتری که به اشتباه و با پیام های نادرست وارد سایت شود، بلافاصله سای ترک می کند و تصویر نامطلوبی از فروشگاه در ذهنش باقی می ماند. در بازاریابی به گروه مخاطبین هدف توجه شود.

 قیمت گزاری مناسب

این دیگه اصل اساسی هست. مقایسه قیمت یک کالا در اینترنت به مدد ابزارهای متعدد در کسری از دقیقه انجام می شود. پس قیمت گذاری صحیح، ایتم مهمی در افزایش فروش است

  • تشویق به خرید مشتریان سابق

خریداران را رها نکنید. برایشان کد تخفیف اختصاصی بفرستید. تبدیل خریدار قبلی به مشتری از جذب مشتری جدید ساده تر است.

 ارسال به موقع

درست تر است بگوئیم که ارسال در اولین فرصت مقتضی یا ارسال در اولین فرصت. ارسال یکی مهمترین تفاوت های خرید حضوری و اینترنتی هست. برای اینکه این تفاوت را به حداقل برسانید، باید در کمترین زمان ممکن بسته مشتری را ارسال کنید. تماس قبل از ارسال هم می تونه به بهبود ارتباط با مشتری کمک کند.

بازخوردها
    ارسال نظر