نقشه معدن طلا می فروشم!

نقشه معدن طلا می فروشم!
تصویر تمبر بالا آشناست؟ مردانی در حال جستجوی طلا در بین سنگریزه های رودخانه؟

در گذشته نه چندان دور، مردان جسور و جاه طلب دنیا  راهی امریکا می شدند تا از پتانسیل های بکر و غنی سرزمین تازه کشف شده امریکا بهره بگیرند. در امریکای اولیه هم آدمهایی که جاه طلبی محدودی داشتند به قطعه زمین حاصلخیزی در کنار آب یا دامداری قناعت می کردند و زندگی خوبی را برای خود و فرزاندانشان رقم می زدند. ولی افراد جسور تر کارهای پرخطر را دنبال کردند. جویندگان طلا از این گروه بودند. اینها با انتخاب راه دشوار یافتن و استخراج طلا یا به ثروت افسانه ای می رسیدند یا مرگ را پایان بلندپروازی خود می یافتند.

جستجوی فرصت در میدان تهدیدها

اکنون این سرزمین تازه کشف شده و بی انتها، اینترنت است که میزبان زنان و مردان متهور است. البته این مسیر مدتی است که افراد خوشبخت زیادی را به دنیا معرفی کرده ولی هنوز این اول راه است و خصوصا در ایران هنوز راه های نرفته زیادی وجود دارد که برای جاه طلبان، برای افراد با انگیزه و ترقی خواه، فرصت محسوب می شود. افراد باهوش، در بطن تهدید ها به راه های تبدیل آن به فرصت می اندیشند.

راهکار ما چیست؟

ما در تیم دنابیز به 15 سال راه رفته تکیه می کنیم و راه را بر جویندگان طلا در عصر حاضر هموار می کنیم.
ایجاد و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت، نیاز به تخصص های متعدد دارد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، بهترین روش، اجرای کار با تیم متخصص و البته هماهنگ است.

درست است که ایده و خلاقیت در ایجاد و توسعه و البته موفقیت یک کسب و کار بسیار موثر است ولی با مرور کسب و کارهای موفق اینترنتی می بینیم که خلاقیت بسیار کمتر از پشتکار، دقت و سرمایه در توسعه موثر بوده است.

آپارات، اسنپ، دیوار، دیجی کالا، فیلیمو و سایت های مشابه و رقیبشان را بررسی کنیم همه شان یک مشابه خارجی موفق داشته اند. یعنی با داشتن یک الگوی اولیه موفق و با اندکی تغییر و ایجاد پلت فرم، توانسته اند مسیر موفقیت را طی کنند. البته که اینهایی که اسم بردیم، پروژه های موفق بودند و در هر موضوع و دسته بندی، چند برابر افراد موفق، افراد ناکام و شکست خورده وجود دارد که البته نه در حد جان باختن مثل جویندگان طلا بلکه با از دست دادن سرمایه، شکست را پذیرفته اند یا همچنان کجدار و مریز در حال ادامه مسیر هستند.

آپارات و نماشا، یوتیوب را در جلوی چشم خود داشتند. اوبر در دنیا روش تاکسی گرفتن اینترنتی را به اسنپ تاکسی و تپسی یاد داده بود. نتفیلیکس تجربه موفقی از فروش اینترنتی ویدئو بود که سالها تلاش و با چندین بار تغییر مسیر توانسته بود به سوددهی برسد و فیلیمو و نماوا و فیلم نت، کار آسانتری داشتند، چون کپی رایت برای محصولات خارجی خیلی جدی رعایت نمی شود. در این میان نمی توان الوپیک را نادیده گرفت که با تکیه بر فرهنگ استفاده از موتورسیکلت برای حمل بسته های کوچک و متوسط، توانست یک پروژه ایرانی را طراحی و اجرا کند.

شاید کسی ندونه که حتی نینی سایت که سایت شناخته شده ای برای زنان ایرانی است، از روی سایت بیبی سنتر امریکا گرته برداری شده است و جزء معدود استارتآپ هایی بود که نسخه ایرانی آن از نسخه امریکائی اش موفق تر و پرطرفدارتر بوده است.

پیدا کردن گوشه خلوت بازار

با وجود این همه استارتآپ موفق، آیا هنوز فضایی برای کار وجود دارد؟ بله حتما وجود دارد. حتی در دسته بندی های موضوعی مثل فروشگاه اینترنتی، با حضور بازیگری توانمند مثل دیجی کالا، آیا می توان به سرانجام پروژه فروش آنلاین امید بست؟ بله مشروط به اینکه نخواهی راه دیجی کالا را بروید. فروشگاه خانومی موفق شد چون یک بخشی از بازار را هدف گرفت و در فروش اینترنتی لوازم آرایشی توانست نفر اول بازار باشد. فروشگاه اینترنتی جانبی در لوازم جانبی و فروشگاه تکنولایف در فروش گوشی موبایل توانستن رتبه اول دسته محصولی خود باشند.

الان با پیدا کردن یک گوشه از بازار و تمرکز روی آن (Niche Market) می توان به کسب نتایج خوب امیدوار بود.

برای بررسی موردی سر به کشور همسایه، ترکیه می زنیم. ترکیه هم مثل ما زبان اختصاصی دارد و همین باعث شده اکوسیستم استارتآپی قدرتمندی شکل بگیرند. استارتآپ هایی مثل: ترندیول (فروشگاه جامع مثل دیجی‌کالا)، صاحیبیندن (دیوار ترکیه)، هپسی بورادا (مارکت پلیسی مثل با سلام) گتیر (مثل میاره و الوپیک و اسنپ باکس) و سایت آکاکچه (مشابه ترب خودمون).


یعنی این که می شود با بودن آمازون، دیجیکالا رشد کند و با بودن دیجی کالا، خانومی می تواند به اوج برسد و در کنار خانومی شما هم می توانید یک استارتآپ موفق در بازاری عمیقتر و بسته تر در همان حوزه ارایشی بهداشتی خلق کنید. 

از کجا شروع کنیم؟

دنابیز، تیمی متخصص و کار بلد دور یک میز است که خود را به افراد همراه خود محدود نمی بیند. هر فردی با هر تخصصی در هر جای دنیا لازم باشد از توانائی او استفاده خواهیم کرد. ما با بررسی توانمندی های کارفرما، علایق و دلبستگی ها، تجربه و مهارت های کسب شده و شبکه تجاری که در طول زمان ساخته است، پیشنهاد مناسب را تقدیم می کنیم.
همین الان به این شماره تلفن (09120245731) در تلگرام یا واتساپ یا ایتا پیام بفرستید. لطفا خودتان را معرفی مختصر بفرمائید تا اولین گفتگو شکل بگیرد.

بازخوردها
    ارسال نظر